Dagje poetsen - Reisverslag uit Madiana, Gambia van Maaike Zelst - WaarBenJij.nu Dagje poetsen - Reisverslag uit Madiana, Gambia van Maaike Zelst - WaarBenJij.nu

Dagje poetsen

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

12 Februari 2010 | Gambia, Madiana

Donderdag 11 februari 2010.

Gisteravond nog wat discussie en escalatie met Ebrima gehad. Het feit dat ik meer privacy wilde, schoot hem een beetje in het verkeerde keelgat. Na wat heen en weer gebel met Nederland keerde de rust terug en kon ik lekker gaan slapen.

Vanmorgen rond 9 uur wakker. Heb me voorgenomen vandaag schoon te maken in het huisje en mijn was te doen. Heb mijn wasmachine ook maar even op de foto gezet. Ebrima ondertussen de pilaar met schelpjes aan het beplakken. Beide even eigen dingen dus. De tijd gaat hier zo snel! Voor je het weet is het weer etenstijd.
Heb het hele huisje kunnen schoonmaken! Wat spulletjes uitgepakt en een plekje gegeven. Met Ebrima een gesprek over gistermiddag, bij het project.

Ebrima naar Tanji om vlees en ijs te halen. Ook 55 euro gewisseld. Alleen bij terugkomst bleek er maar 50 gewisseld te zijn. Morgen gaat Ebrima terug voor die 5 euro! Hahaha!
Vanavond heeft Ebrima gekookt. Domoda met rundvlees. De rijst en Domoda (pindasaus) was goed, het vlees echter niet te kauwen! Zo taai! Dit ook maar aan de hond gevoerd. Ik ben vanavond dus afwas ster! Zie hiervan ook een foto!

De plannen voor morgen zijn als volgt; lekker de hele dag naar Vicky. ’ s Ochtends aan het strand rieleksen, ’s avonds Internetten en misschien op stap. Kunnen we eens nadenken over ander vrijwilligerswerk, want het geplande project gaat zich bij ons niet voortzetten waarschijnlijk! We wachten morgen af.
Oja, nog steeds geen auto! Balen als een stekker!

Vanavond weer een filmpje, ik ben benieuwd welke hij uitkiest!

Liefs en een dikke smok voor jullie!

Maaike



  • 13 Februari 2010 - 12:38

    Huub:

    Lekker geslapen bij Vicky?
    Vanmorgen heb ik Jorn opgehaald. We hebben met de honden gewandeld en zeeslag gespeeld. Daarna met z'n drietjes boodschappen bij de Lidl in Duitsland.
    Straks gaan we even bij oma op visite. Voor die tijd gaan we bij Meubelhallen kolham kijken naar een "sta op stoel" voor opa.
    Groetjes,
    Ons allemaal

  • 14 Februari 2010 - 16:05

    Clan McKramer:

    Ha die Maaike,

    Ging wel lekker gisteren. Stond Huub voor de deur en ik lag nog in mijn warme bedje. (beetje wekkerproblemen, die wil niet meer in de herhaling, ik wil niet in de steeds opnieuw programmeerstand...)

    Maar al met al ging het wel lukken allemaal. Vandaag zijn we met de jongens wezen priksleeën, d.w.z. zij deden mee en wij keken toe. Na 2 uur al met al op de ijsbaan en kantine hadden wij kouwe voetjes en zijn weer lekker naar de warme kachel gegaan.

    Zie dat je al aardig aan het verkleuren bent. Wat balen dat je de auto nog niet hebt zeg! Lijkt me erg lastig.

    Zulke wasmachines hadden ze hier vroeger ook...

    Hoop dat je gauw iets meer weet over het andere project.

    Hartelijke groetjes uit dooiend Drieborg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 10 Dec. 2009
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 43882

Voorgaande reizen:

05 Februari 2010 - 04 Juni 2010

Gambia onder mijn voeten

Landen bezocht: