Try to enjoy my last moments at the smiling coast - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Maaike Zelst - WaarBenJij.nu Try to enjoy my last moments at the smiling coast - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Maaike Zelst - WaarBenJij.nu

Try to enjoy my last moments at the smiling coast

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

27 Mei 2010 | Gambia, Kololi

Lieve Lezers,

Waarom moeten ze altijd mij hebben?
Waarom Waarom Waarom?
Voor de 4e keer ben ik gegrepen door een Mango Fly Larfje. Dit keer zat het beestje in mijn onderbeen/kuit. De tijd dat het beestje nog vrolijk at (of aan het wegrotten was) kon ik bijna niet lopen vanwege het constante gevoel van kramp. Na een aantal dagen was de wond klaar om open te springen. Na een dagje duwen en drukken kwam de prut er uit.

Ff tussendoor: Sorry voor dit vunzige verhaaltje.

Wat overbleef was een wondje met een week kosrtje met daarin een klein gaatje.
Nu is het wondje een oorlogswond geworden van ongeveer 2x2 cm groot en 2 cm diep.

Volgende week gaan we lekker naar huis, eerst maar eens langs de dokter voor een check check dubbel check!!!

Eerst nog een week genieten, feesten, beesten en afscheid nemen. Samen met Mama en Iris!!!! Ik heb mijn eigen verassing naar de maan geholpen, maar het idee dat ik ze morgen van het vliegveld mag halen en samen met hun naar huis ga, is er niet minder op!!!!

Over het algemeen gaat het ook goed wat betreft werk. Voor Ouley zit er niks anders op dan paracetamol. Alle andere mogelijke pijnbestrijders bleken geen optie te zijn vanwege verschillende factoren.
Mondeh (moeder van Ouley, Isatou en Cherno) bouwt een eigen shop bij haar huis. Zo kan zij zelf verkopen en voor Ouley zorgen en is het op langere termijn goedkoper dan een shopje huren.
Deze mooie, lieve, fantastische vrouw blijft mij elke keer verassen. Verdorie, wat ga ik haar en haar prachtige kinderen missen!

Marie is vorige week 34 jaar geworden. Iedereen denkt dat ze rond de 20 is, zonder grapjes! Ter ere van haar verjaardag heerlijk uit eten geweest!

Jongens, de laatste week breekt bijna aan...
Ik ga er een eind aan breien en genieten!

Liefs!
Maaike<3

  • 27 Mei 2010 - 18:38

    Laura:

    Hey Maaike,

    Nog even volhouden meid!! Morgen avond zijn ze er om je de laatste week er doorheen te slepen.
    Je moeder en Iris zitten in het zelfde vliegtuig als mijn vader, die gaat weer voor 2 weken naar Gambia.
    Succes nog even en voor je't weet sta je weer op Nederlandse bodem....

    Groetjes, Laura.

    P.s. Geweldig hoe je je verhalen schreef de afgelopen maanden, zal ze gaan missen hoor!

  • 27 Mei 2010 - 19:49

    Frank:

    Lief beestje in je kuit ;-) Neem je er ook nog wat mee naar NL? xx

  • 28 Mei 2010 - 09:02

    Ineke:

    Maaike:)
    Nog veel plezier met je mams & Iris!!
    Hopen dat die wond snel beter wordt...Het zag er idd niet zo fijn uit!
    Lieve Diniej tot over een paar nachtjes!!
    <3 Ineke

  • 29 Mei 2010 - 21:29

    Herman En Annette:

    Hoi Maaike,

    Heel veel plezier de laatste week in Gambia.
    En uiteraard sterkte met het afscheid nemen. Groetjes aan mama en Iris.

    Tot gauw,

    Herman en Annette

  • 01 Juni 2010 - 06:45

    Martine:

    Dag maaike!
    Tjonge jonge wat gaat de tijd toch altijd snel hea;)
    ik weet nog toen je me vertelde dat je ook naar Afrika ging en nou zit de tijd ervoor je alweer bijna op!
    Ik zou zeggen: geniet nog even volop van de laatste 3 dagen!
    Hele goede reis terug! En we spreken elkaar misschien wel weer!
    Liefs Martine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 10 Dec. 2009
Verslag gelezen: 3240
Totaal aantal bezoekers 43838

Voorgaande reizen:

05 Februari 2010 - 04 Juni 2010

Gambia onder mijn voeten

Landen bezocht: