Donker Madiana - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Maaike Zelst - WaarBenJij.nu Donker Madiana - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Maaike Zelst - WaarBenJij.nu

Donker Madiana

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

07 Februari 2010 | Gambia, Banjul

Hee lieve lezers!

Hier volgt een verhaaltje, geschreven op plaats van bestemming!

Vrijdag ben ik dan toch, na 8 weken wachten en dik een week zenuwen, aangekomen in Banjul. Rond 18:00 lokale tijd (19:00 uur Nederland)landde het vliegtuig en stond watchman Ebrima op mij te wachten in een te kleurig pakje! Binnen een uurtje ''thuis'' zijn bleek een illusie. Eerst moet er natuurlijk nog wat eten gekocht worden en vervolgens moeten de bijrijders ook nog het 1 en ander doen.
Eenmaal op de compound, was het dus al donker. De honden bleken niet echt enthousiast ('s ochtends wel, want dan kan je, ook als hond, tenminste wat zien).
Eenmaal mijn bedje opgemaakt, en na een beker sap, maakte ik aanstalten om naar bedje te gaan. Maar wat er ook gebeurd, Banjer, de hond slaapt bij mij! Zo gezegd, zo gedaan! Ik vond het een succes, de hond iets minder.
Na een gebroken dag EN nacht begon dag 1 in Gambia!

Zaterdag 6 februari heb ik niet heel veel gedaan. Veelal doorgebracht onder de Bantaba met Ebrima en Mustafa. Mustafa is het jongetje van 9 uit de buurt. Ebrima praat ontzettend veel, vaak onduidelijk. Moet echt mijn best doen om hem te kunnen verstaan. Hij wil veel uitleggen en snapt soms niet waarom ik dingen nog niet weet (??)
In de namiddag ben ik begonnen met het maken van spaghetti. Ebrima en Musafa vonden het heerlijk, ik vond het een minder smakelijke maaltijd. Maar ondanks dat, toch buikje rond!

's Avonds hebben Ebrima en ik de film ''The White Masai'' gekeken op de laptop. De acties van de hoofdrol speler riep veelal ongeloof op bij hem en soms leek het alsof hij de Keniaanse man probeerde toe te spreken! Best grappig!

Vanavond komt Vicky aan! Zij zal ook meewerken aan het project. Vanavond zullen we telefonisch contact hebben. Maandag spreek ik met haar af. Daar kijk ik erg naar uit!

Ik denk dat dit wel genoeg informatie is voor nu, ik laat gauw weer wat van me horen!

Liefssss!!
Maaike

  • 07 Februari 2010 - 13:59

    Chiel:

    toppertje! :D

  • 07 Februari 2010 - 16:18

    Pappa En Mamma:

    Hoi Maaike,
    leuk om zo je belevenissen te lezen.
    We hopen dat je een hele fijne tijd krijgt.
    Dikke kuzzzzz van paps en mams

  • 07 Februari 2010 - 19:02

    Nyncke:

    aha dus je bent aangekomen. mooi. wacht op het avontuur dat je gaat beleven....

  • 08 Februari 2010 - 14:22

    Ineke:

    Trots op jou!!
    Bellen binnenkort?

  • 09 Februari 2010 - 01:31

    Simon En Tina:

    Geniet er van Maaike en neem de wat mindere dingen voor lief. Wij hopen dat je eenooie tijd in Gambia zult hebben. Wij zijn trots op je dat je dit toch maar even doet .

  • 09 Februari 2010 - 08:36

    Martine Van Der Vis:

    leuk leuk om van je te horen girl!
    hoe was het vliegen?
    we stay in contact!
    xx

  • 09 Februari 2010 - 11:11

    Clan Mc Kramer:

    Hoi hoi maaike,

    Fijn dat je goed (nou ja... met wat onvoorziene hindernissen misschien weliswaar) veilig bent aangekomen.

    De hitte zal ongetwijfeld even wennen zijn na alle sneeuw en vorst van de afgelopen tijd hier...

    Hoe dan ook, veel plezier en heel veel genieten vooral

    Liefs uit 3borg van ons allemaal

  • 19 Februari 2010 - 14:42

    Jamiedepeemie:

    chickieee !!!

    wou je even laten weten dat ik onwijs trots op je bent dat je je dromen verwezenlijkt!
    super goed van je mop.
    hou me op de hoogte, ik lof jou en heel veel plezier daar lieff.

    dikke kus jamie !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 10 Dec. 2009
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 43883

Voorgaande reizen:

05 Februari 2010 - 04 Juni 2010

Gambia onder mijn voeten

Landen bezocht: