1e week werken bijna ten einde - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Maaike Zelst - WaarBenJij.nu 1e week werken bijna ten einde - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Maaike Zelst - WaarBenJij.nu

1e week werken bijna ten einde

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

25 Maart 2010 | Gambia, Banjul

Hee Toubabs!

Hier weer een nieuw bericht, sneller dan verwacht, is het niet?

Vandaag is het donderdag en morgen al weer vrijdag! Wie had dat gedacht! Maandag heb ik de 3 kindjes opgehaald, de rest gaat op een andere manier naar school.
Om 14:00 uur zijn de kindjes vrij, op vrijdag om 12:00 uur.
Morgen ga ik de 3 kinderen, die ik maandag heb opgehaald, weer naar huis brengen.
Ook ga ik morgen het zusje van Aisa zien, zij blijkt er nog erger aan toe te zijn dan Aisa.
Dat betekend dat dit meisje de hele dag op bed ligt, zonder afleiding o.i.d.
On-ontwikkeld Gambia ligt meer naast de deur dan we denken.

De eerste week is super gegaan! Ik kijk hier en daar een beetje de kat uit de boom en geef de caretakers aanwijzingen en uitleg. Stapje voor stapje.
Ook ben ik deze week maar begonnen aan een zelfcurcus Wollof, de taal die het meest gesproken wordt op de lodge.
Ik heb ondervonden dat de taal een heuse blokkade is. Het grootste deel van de kinderen spreek geen Engels, helaas!
Toch, het is een uitdaging!!!

Dit weekend maar lekker bijkomen, een weekje werken, dan een weekje ''vrij''. Natuurlijk wel werken aan de dossiers etc.!
Maar hier heeft iedereen een week vakantie i.v.m. Pasen, grappig :-P

Zaterdag Shoppen in Serrekunda met Marie en Mario. Mario is een Braziliaan die tijdelijk op de lodge woont. Al zijn geld en belangrijke documenten (paspoort etc.) zijn gestolen.
Een aardige jongen en je kan er erg mee lachen!
Hij is hier om een boek te schrijven over hem en zijn mannelijke soulmate.

Dit was het weer even voor vandaag!
Tot het volgende verhaaltje!
Dikke smok!

Maaike <3

  • 27 Maart 2010 - 19:04

    Ineke:

    Leuk dat het zo goed gaat!
    Het nieuwe "baantje" bevalt dus goed;)
    MissYou Dinniejj!!!
    Tot snel(K)

  • 27 Maart 2010 - 19:56

    Mamma:

    Wat een ervaringen allemaal! En wat een verschil met het georganiseerde Nederland. We zijn heel blij dat je het naar de zin heb, ondanks dat je toch ook heel veel ellende ziet. We zijn trots op je!!!!

  • 28 Maart 2010 - 08:08

    Van Oma.:

    hoy maaike. oma heeft je dagboek weer even gelezen fyn dat je het naar je zin hebt en het zyn allemaal lievertjes met een beetje een kleinbeetje kwajongens streken.is chiel al weer thuis gewend. ik heb net vanmiddag twee broden gebakken en die worden straks voor annet en huub.maandag heb ik myn laatste schilders clubje en dan gaan we in september weer verder.mytn gekletsis wer voorby dus tot de volgende keer en goed je best doen met je nieuwe vreemde taal. groetjes van oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 10 Dec. 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 43841

Voorgaande reizen:

05 Februari 2010 - 04 Juni 2010

Gambia onder mijn voeten

Landen bezocht: