Een hoopje verhalen! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Maaike Zelst - WaarBenJij.nu Een hoopje verhalen! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Maaike Zelst - WaarBenJij.nu

Een hoopje verhalen!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

20 Maart 2010 | Gambia, Banjul

Lieverds!

Allereerst mijn oprechte excuses voor het wachten!

Afgelopen week echt geen tijd gehad voor het plaatsen van nieuwe verhalen, you know why!! ;-)
Probleem 2 was het feit dat ik eigenlijk geen nieuwe ''boeiende'' verhalen te vertellen had.
Vakantieverhalen zijn jullie vast niet in geinteresseerd!

Woensdag 10 maart ben ik naar het vliegveld gecrosst om Geralda en Cindy(+ Bianca, Afke en Richard) te verwelkomen!
Samen met Peter heb ik Geralda naar Manjailodge gebracht en heb Cindy&co een beetje omgeving laten zien.

Vrijdag 12 maart was het dan
Vandaag van hotelkamer naar appartement verhuizen!
Tussendoor nog heerlijk rieleksen met Wim en Ria, een supertof stel uit Nederland!
(Papa en Mama xxxx!!!)
Rond 3 uur kon ik dan eindelijk in het appartement en hebben Wim en Ria even heerlijk kunnen douchen voor hun vertrek. Gedag zeggen hoort hier ondertussen tot de wekelijkse bezigheden en is echt niet fijn!
Even nadat de tourbus was vertrokken, ben ik naar het vliegveld gereden.
Na lang wachten kwam Chiel eindelijk door de deurtjes gehobbeld (jawel, als laatste!!!!).

Eenmaal in het hotel hebben we de spulletjes in de kamer gezet en zijn we naar het zwembad gegaan. Daar stonden 2 ligbedjes klaar, compleet versierd met mooie bloemen in de vorm van: WELCOME MY LOVE!
Hoe lief!
Bij het zwembad hebben we wat gedronken en zijn toen nog even, onder de mooie Gambiaanse sterrenhemel, het water ingedoken. Romantiek!

Zaterdag 13 maart
Vandaag een stranddag. Ontbijt aan het strand @ Voodoo's Bar. Gezelligheid!
Hier is Chiel compleet verbrandt! Er volgden een aantal pijnlijke dagen!
Tussendoor nog even (illgegaal) aapjes gevoerd in Bijolo Park.
's Middags naar Manjailodge gegaan en bij Cindy&co gezelligheid gehad. 's Avonds gezellig uit eten, maar wel zonder Afke, die liet vlechten zetten en dat duurde lang! (7 uur)

Maandag 15 maart.
Vandaag naar Madiana geweest met Geralda en Ebrima geconfronteerd met zijn rare praatjes. Wat spullen opgehaald voor Benjamin en naar LaminVillage gereden. Hier werden we weer van het kastje naar de muur gestuurd maar Benjamin uiteindelijk toch gevonden!
's Avonds weer met Cindy&co uit eten! Gezellig!

Dinsdag 16 maart
Vandaag naar Makasutu! Hier een rondvaart gehad door de mangrove en een wandeltocht door het (te warme) bos. Wel Bavianen gezien!
Weer terug naar Manjai en ff het zwembad ingedoken!

Woensdag 17 maart
De week gaat supersnel! overmorgen is het alweer tijd om afscheid te nemen.
Vandaag naar de Second Home lodge geweest om de knuffels van mama's docente Hilda te brengen!
De kinderen vonden dit geweldig en er werd gelijk met de knuffels gespeeld en geknuffeld!
Namens de kinders van Second home; BEDANKT !!!!!
De tijd in Gambia vliegt!

Donderdag 18 maart
Het laatste dagje is aangebroken!
Naar de Serrekunda geweest voor wat souvenirs en het halen van een TINcode.
De markt vond Chieleman vreselijk, hahaha! Dit soort dingen vind ik juist geweldig!
Ook even over de vleesmarkt geweest, best vies!!
Wat souvenirs gekocht voor het thuisfront van Chiel

Vrijdag 19 maart.
Jarig!!!
Wat een superverjaardag zeg. Poepoe!
Afgezien van het feit dat veel mensen belden, voelde ik me niet heel jarig.
Toch, iedereen die heeft gebeld, gesmst of geschreven, dankjewel! Supersuper!!!:-D
Dag van het afscheid. Lekker uitgeslapen en rustig de koffers gepakt. Verhuizen naar de Second home Lodge! Werk aan de winkel!
Bij Voodoo's Bar wat gegeten en samen met een hele delegatie uitzwaaiers naar het vliegveld gereden. Daar is het wachten op het moment van de waarheid.
Het afscheid was ronduit klote, maar aan al het moois komt een eind :-(
Terug gereden naar de lodge met Marie en Lizzy.
Gedouched en tv. gekeken (een foute braziliaanse serie, mensen die denken dat ONM slecht geacteerd is, het kan erger, believe me!)
De eerste nacht wat rommelig geslapen, maar wordt vast beter!

zaterdag 20 maart.
Vandaag wat gerommeld op de lodge, het ontbijt stond al klaar toen sleepy maaike haar snelkookpannetje uit kwam! Genieten!
Wat geklapcomputerd vandaag. Met Marie besproken hoe en wat we de komende weken/maanden gaan doen.

Het is de bedoeling dat ik de medewerkers op de lodge feedback ga geven en waar nodig trainingen wat betreft de omgang van de clienten en de organisatie binnen de lodge. Er werken een aantal nanny's die doordeweeks de 8 kinderen verzorgen en begeleiden.
Op de lodge wonen 8 kinderen van maandag t/m vrijdag. In de weekends gaan de kinderen terug naar hun ouders/verzorgers om de familieband te onderhouden. Hier in Gambia rust er een taboe op beperkingen en worden mensen met een beperking veelal verstoten en aan hun lot over gelaten.

Overdag gaan de kinderen naar school in Kanifing (speciaal onderwijs).
Hier geeft het hoofd van de lodge (Marie) ook les.

Het is de bedoeling dat ik tot juni ga werken op de lodge! Ik heb er ontzettend veel zin in!
Werk aan de winkel!
Eindelijk boeiende verhalen op waarbenjij! Werd ook een keer tijd (GMT).


Zo lieverds, ik lig volgens mij weer redelijk op schema!

Ik ga er nu van tussen en met mijn GG's (Golden Gambians) een lekker drankje drinken, ter ere van mijn 20e verjaardag!
Zo, vandaag voel ik me jariger dan gisteren!

Dikke kus en tot de volgende keer, very soon, promise!!!!

Maaike <3

  • 20 Maart 2010 - 23:23

    Paps En Mams[:

    He, lekker, weer wat leesvoer van het front. Geweldig dat je het zo leuk hebt na een toch vervelende start. Heeeeeeel veeeeeeel succes in the lodge. Over 2 weekjes komen we kijken, zijn heel benieuwd naar je nieuwe onderkomen. Dikke kus van ons.

  • 21 Maart 2010 - 15:27

    Ellen:

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wel een beetje laat,maar wel heel erg gemeend.Ik zal je thuis even in mijn adressen bestand van de pc zetten. Kan ik je af en toe een berichtje sturen.Ik hoor van paps en mams dat je het prima naar de zin hebt,dappere meid om helemaal in je eentje naar Gambia te gaan.Pas goed op jezelf en wie weet kom ik nog eens in Gambia.Hoewel ik toch een echte Curaçao fan ben.Waarschijnlijk ga ik eind van het jaar weer. Dag meissie. Groetjes Ellen

  • 22 Maart 2010 - 21:34

    Christien En Klaas:

    Nog van harte met je verjaardag sorry beetje laat . Leuk je verhalen te lezen . Hoop dat je het echt naar je zin hebt en nu helemaal in je echte werk. pas goed op jezelf en heeel veeeel liefs van ons. Dikke kus Klaas en christien

  • 24 Maart 2010 - 08:30

    Leonard.:


    Kun je mij meer vertellen over de scholen daar?
    En wat je allemaal doet daar??

    Nog gefeliciteerd!


  • 25 Maart 2010 - 18:47

    Cora:

    Ja meis, de tijd van vakantie vieren is nu voorbij. Werk aan de winkel. Hoe communiceren jullie eigenlijk? In het Engels? lijkt me lastig, aangezien het vaak om gevoelsmatige zaken gaat. Ben benieuwd naar je volgende verslag.

    groetjes Cora

  • 25 Maart 2010 - 21:18

    Paps En Mams:

    Hoi Lieve dochter wat een prachtig verhaal.Wat ben ik blij dat ik hier eens even ging kijken ja nu zijn wij ook weer bij.Wat schreef je lief over ons.Fijn dat je het nu zo goed naar je zin heb.Je ben ook wel een lieverd zeg.Wat zag dat er leuk uit wie hadden dat gedaan.Kom je nog in het hotel doe ze maar de groeten.We missen ze wel hoor.We zouden zo weer terug gaan, en gaan ook weer terug.Is dan wel in februari.Ga je dan ook mee.Je paps en mams houden van je.
    Kus

    Wim en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 10 Dec. 2009
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 43802

Voorgaande reizen:

05 Februari 2010 - 04 Juni 2010

Gambia onder mijn voeten

Landen bezocht: